Tenkiu Dear!

Thursday, June 24, 2010

Gambar ulat yang serang bilikku

Ni dia gambo ulat-ulatnya. Ok, sekarang aq konfius. Yang semalam aq nampak kaler hijau. Yang ni kaler lain pulak. Menurut firasat aq, ni ulat bangkai. Mungkin ada tikus mati kat atas siling kot. Tu yang sampai ulat-ulat tu jatuh kut lubang siling. Kalau tak tikus, mungkin makhluk lain. Ape dia? Jangan tanya aq weh...

Jom layan gambo mereka ahli penerjun negara....





notadurian: Aq dengan kejamnya menggolek-golekkan mereka menggunakan lidi penyapu semata-mata untuk sesi fotografi diorang ni. Eyerrkkkk~~!!!!

16 comments:

Hassanah R.A.S.A. said...

euww,cepat-cepat cari nk atasi benda ni

Viva Sakura said...

ulat ni...VS pnah dpt...tp kuar dr lubang blk air..mmg ada benda mati...tp ms 2 VS curah air panas n klorok...

Cik Durian said...

Hassanah: nak atasi kena panjat siling la carik bangkai tu.. tapi geli la nak naik atas tu...huhuh

VS: lubang blk air kt bwh, blh la bt cmtu..ni kt siling tu, mne nk curah sume2 tu... hehehe

Latifah said...

errr... masalah yg sama...
ulat yang sama... tak buleh tido dibuatnya...
risau ulat tu merayap kat ruang tamu lak... huhu...
agak2 bape lama jangka hayat dia ek?
=(

Anonymous said...

saya baru selesai fasa pertama menyahkan ulat2 ni..cari kot2 ada bangkai tikus ke cicak ke dlm aircond, tp tak jumpa.. jatuh atas katil dan atas lantai.Tak pasti dr mana.

Anonymous said...

baru tadi ternampak ulat kat atas meja dapur. Tercari-cari celah mana ulat ni dtg. rupanya ulat tu jatuh dari atas siling. Bila tgk kat atas siling xda pulak lubang. agaknya tikus mati kot. masih dalam siasatan.haha terima kasihlh post gambar ulat ni,saya sendiri pun x tau ni ulat apa. sebijik sama.��

CARIBBEAN said...

Alamak saya pon alami peristiwa yg sma...ulat ni jatuh dari siling...bbrp hari lps ad ular dlm blik air...haih ap lah agaknya di siling tu ye...

Unknown said...

Alamak mcm sama yg sy alami skrg ni..ada ulat jatuh dari syiling jatuh atas katil..risau masuk telinga ke ape..nk tdo pon xtenang..xthu la ape yg mati kt syiling ni..masih mencari lagi

Unknown said...

Mcm mana skrg dah settle ke bunuh ulat2 tu?sebb sy masih ade mslh ni lagi xjumpa

Unknown said...

Haah aku baru je alami ulat jatuh dri dinding ni wehhh sumpah aku geli gila , takut punnn ada niii huhuhuu aku dpt tahu ni tngah2 mlm bunyi macam ada ssuatu yg jatuh dri siling blik aku. Even, ulat ni putih, kecik jee tp bahaya sngt, takut masuk telinga ke apa tngah2 tido niii aduhaiiiiiii 😭😭😭😭 aku dhla memang x suka handle2 psl bnda berkaitan dgn ulat niii aku pulak yg kena. Hbis smua letak baju aku bongkarkan balik aku periksa takottt wehhhh 😭😭😭😭😭 tido pun tak tenangggggg 😭😭😭 macam mana wehhhh

Unknown said...

Aku ingatkan ulat lipas ke apa . Entah apa pulak yg trjdi dekat atas siling blik aku ni huhuhuuu nak periksa pun aku taktau mcm mana nak gi ats tuu . 😭 tak snggup akuu hadap bnda gini 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭 tolong aku kawan , macama mana cara hilangkan ulat niiiiii😭😭😭😭😭😭

Lalah said...

kawan2 dah setel ke masalah ulat ni..? sy bru alami skrg😢

Lalah said...

kawan2 dah setel ke masalah ulat ni..? sy bru alami skrg😢

Lalah said...

kawan2 dah setel ke masalah ulat ni..? sy bru alami skrg😢

Bapa Anak 4 said...

Geli gila mmg x suka ulat sampah & ulat bangkai...tp kenangkan keluarga mmg kena berani kan diri...doakan semua semut berjaya memakan mereka semua.

Dkn Laila said...

I pun ada serang Kat bilik la.mcm.mna tu

HeartBeat