Tenkiu Dear!

Monday, June 21, 2010

Berguna lagikah email pada zaman fesbuk ni?

Tiba-tiba isu ni terlintas dalam kepala aq masa aq check emel tadi. Seperti biasa, emel akan penuh dengan notification dari Encik Fesbuk je. Oh, boringnya. Nak delete macam malas je. Akibatnya, inbox aq sekarang dah ada nearly 7000 emails yang belum check (notification fesbuk & friendster adalah majoriti selain emel forward). Hobi membaca forwarded emel dah hilang akibat terlalu banyak notification. And 1 thing i must admit, aq xtahu macam mana nak asingkan semua notification tuh. Ntah-ntah ada budak sekolah rendah lagi tahu cara dia dari aq. Hehehehe. Kena teroka lagi ni.

Persoalan yang timbul dalam otak aq ni adalah seperti berikut:
  • Berapa ramai yang masih guna email sebagai medium berhubung dengan family/rakan-rakan? (emel forward tu tak termasuk ye..)
  • Relevankah lagi email sebagai medium berhubung seperti fesbuk?
  • Betul ke pendapat aq kalau aq cakap email mostly hanya diperlukan sebagai verification untuk membuka account seperti fb, fs, ms etc?
The list goes on and on. Even aq sendiri tak guna pun email ni untuk berhubung. Entah kenapa aq rasa email menjadi semakin leceh untuk digunakan berbanding laman-laman sosial yang ada sekarang. Teringat zaman sekolah dulu. Banyak menggunakan email untuk berhubung dengan kawan-kawan. Macam iklan tu kata, "zaman dah berubah..". Hehehehe.. Hurm, tu je la nak cakap pun. Ada ke yang nak baca ni? Hahahaha...


Sape kenal budak nih?? WANTED!!

notadurian: Sekarang dah mula menaip entry dengan lebih proper (memulakan setiap ayat dengan huruf besar dan menggunakan satu titik) ;)

4 comments:

Kujie said...

fb tak aktif, jadi masih guna emai, tapi kurang....sms je senang :D

nak ulas nota kaki : itu tanda dan matang

Cik Durian said...

Hi kujie..

hehe.. btol la tuh..tp sms perlukan krdt yg byk if nak sms byk2 kan.. so, fb cara yg praktikal la utk save krdt..bil pun byr monthly...

as 4 nota kaki, tu atas kesedaran bila nampak entry macam tak berapa kemas.. ;)

diriku said...

jrg guna emel dh..gna sms sng..=]

Cik Durian said...

sms & fb praktikal utk zaman skrg..

HeartBeat