Tenkiu Dear!

Friday, January 7, 2011

Sijil Cuti Sakit @ MC

Semalam bercuti sehari suntuk daripada on laptop, on9, fb, blogging etc.

Nak kena bagi MC ke ni? Huhu.. Tak payah la ek. Takde sape mintak pun. Haha



Tetibe selit gambo sendiri pulak.. Hehehe..

Rasa tak best bila sehari termiss buat entry. Sorry ye. Kesihatan amat tidak mengizinkan aku untuk on9 even untuk on laptop pun rasa malas je. Physically memang aku nampak okay je tapi Allah je yang tau macam mana rasanya tanggung semua ni. Takpelah.. InsyaAllah, semua ni ada hikmah. Aku redha je.

Anyhow, aku doakan semua dan korang yang baca blog aku ni dikurniakan umur yang panjang dan kesihatan yang baik. Jagalah kesihatan ye. Allah dah bagi sihat, jangan pulak korang tambah sakit sendiri. Kecuali la orang tu dah memang sedia sakit. Usaha, doa dan tawakal je yang mampu buat. Huhuhu.. Tapi hidup jangan give up! (Reminder for me also!)

Dugaan yang Allah beri sentiasa diselitkan dengan pelbagai hikmah. Sama ada kita mampu untuk melihatnya atau tak. Jangan butakan hati kita. Mungkin kadang-kadang kita rasa tak mampu dan tak larat nak hadapi macam-macam hal kat dunia ni. Normal lah tu. Manusia ni ada had dia juga kan. Cuba lah untuk fikir positif setelah akal kita dipenuhi dengan perkara-perkara negatif. Neutralkan jika boleh, positifkan jika mampu. InsyaAllah kita mampu buat. Ni untuk peringatan diri aku juga. Orang boleh kata apa je pasal diri kita tapi hanya Allah dan diri sendiri je yang tau perkara sebenar.

Alrite. Tu je motivasi untuk aku dan korang hari ni. Hahaha.. Yang baik tu korang ikutlah, yang tak elok tu jangan pulak korang ikut ye. Ketepes kang! :P

Have a nice day everyone. Take care!

3 comments:

-telOrDibAsuh- said...

ha ni telor mintak origanal mC ade hahaaa

zaty luvlianncez said...

awk jga kesihatan ea >.<

Cik Durian said...

incik telor: maap boss..doktor pun cuti sakit..so, takleh dpt MC..haha

zaty: insyaAllah..tq2..u too

HeartBeat