Tenkiu Dear!

Wednesday, January 12, 2011

Jika Aku Lepaskan Kau Pergi

Kalau aku lepaskan kau pergi camne? Ehem. Ehem. Ni persoalan yang aku nak korang tanya pada diri sendiri. Pernah tak kau rasa dalam hidup kau, ada masa kau kena buat pilihan yang sangat-sangat susah? Bukan pilihan yang senang-senang macam jawab exam soalan objektif tuh taw. Jawab soalan camtu senang pe? Rasa-rasa tak tau, hentam aje lah A ayam ke, B bola ke, C cicak ke, dan seterusnya lah. Hahaha. Jangan risaulah. Soalan exam tak sesusah soalan kat dunia ni. I mean, persoalan, ujian yang semuanya didatangkan daripada Allah untuk hambaNya. Huhuhu.

Okeh, berbalik kepada persoalan tadi. Hahaha. See, kau dah lost kan bila aku melalut camni? Padan muka!

Takpe-takpe, meh aku tanya balik.
"Pernah tak kau rasa dalam hidup kau, ada masa kau kena buat pilihan yang sangat-sangat susah?"
Ha, konfem la semua orang pernah rasa. Even budak kenit sekalipun pernah rasa pengalaman perlu memilih tapi berlainan tahap la opkos. Contoh, mungkin si Irfan tuh perlu pilih nak makan eskrim flavour apa petang karang, coklat atau strawberi? Hurm. Hurm. Susah tu dia nak pilih sebab dua-dua dia suka. So, kat situ pun dah wujudnya persoalan dalam hidup yang kadang-kadang kita yang dah besar panjang ni pun tak sedar. Persoalan hidup yang mana kita perlu membuat pilihan.

Faham tak? Kalau tak faham jugak, sila pergi kat McD pastu beli la eskrim. Biasanya kau mesti kena buat pilihan juga kan? Ikut faktor budget, perisa etc. Kalau nak murah, beli aiskrim sundae tuh je. Kalau ada budget banyak, boleh beli McFlurry. Eskrim tuh semua ada la pulak perisa lain-lain. Dah kena pilih lagi. Ha, tengok. Ada stage-stage dalam buat pilihan.


(picture taken from here)

Okeh, enuff sara! Kau buat diorang pening baca kau melalut camni!

Hahaha. Sebeno-benonya, aku ni just nak share lirik je dengan korang. Kakakaka (gelak style burung kakak tua). Jangan marah ye... Nanti muka berkedut, boypren gelpren kau lari kang. Hehehe. Tapi aku takdelah menyusahkan korang sangat baca celoteh aku ni. Sebab lagu yang aku nak share ni pun ada kena mengena dengan persoalan-persoalan kat atas tuh. Eh, banyak ke persoalan tadi ek? Aku pun tak tau. Eheeee....
"IF I LET YOU GO by WESTLIFE"
Haa... Lagu tuh la yang aku nak share. Kat bawah ni aku letak lirik dia. So, korang baca la sambil dengo-dengo lagu Westlife tuh. Hurm. Kenapa lagu ni? Kenapa tak lagu lain???

Teeeeeeeeeeettttttttttttttttttttttttttttt.......... (Bak kata Apok clasmate merangkap housemate merangkap ex-rumet aku. Hahaha.. Banyak plak jawatan kau Apok)

Tak nak jawablah. Korang layan je lah lagu ni ye. Hehehe.

(taken from youtube)

Day after day
Time passed away
And I just can't get you off my mind
Nobody knows, I hide it inside
I keep on searching but I can't find

The courage to show to letting you know
I've never felt so much love before
And once again I'm thinking about
Taking the easy way out

But if I let you go I will never know
What my life would be holding you close to me
Will I ever see you smiling back at me? (Oh yeah)
How will I know
if I let you go

Night after night I hear myself say
Why can't this feeling just fade away
There's no one like you (no one like you)
You speak to my heart (speak to my heart)
It's such a shame we're worlds apart

I'm too shy to ask, I'm too proud to lose
But sooner or later I gotta choose
And once again I'm thinking about
Taking the easy way out

But if I let you go I will never know
What my life would be, holding you close to me
Will I ever see you smiling back at me, oh yeah
How will I know
if I let you go ?

If I let you go ooooh baby
Ooooooooohhhhh

Once again I'm thinking about
Taking the easy way out
Ooooooooohhhhh

But if I let you go I will never know
What my life would be, holding you close to me (close to me)
Will I ever see you smiling back at me (oh yeah)
How will I know
(if I let you go)

But if I let you go I will never know
(oh baby)
Will I ever see you smiling back at me
(oh yeah)
How will I know
(if I let you go)

(lyric from AZLyrics)

notadurian: Mood dengar lagu and share. Hahaha. Layankan aje. Esok dah takde dah. Tak kuasa aku nak letak semua kat sini. (^__^*)

No comments:

HeartBeat