Tenkiu Dear!

Tuesday, January 4, 2011

S.A.H.A.B.A.T.

Seseorang yang faham erti persahabatan tidak akan menyalahkan sahabatnya malah dia sentiasa menyokong.

Seseorang yang faham erti persahabatan akan sentiasa cuba memahami sahabatnya sebaik mungkin.

Seseorang yang faham erti persahabatan tidak akan mendedahkan keburukan sahabatnya.

Seseorang yang faham erti persahabatan akan sentiasa cuba membantu sahabatnya dalam senang dan susah.

Seseorang yang faham erti persahabatan tidak akan bersifat talam dua muka.

And the list goes on!


(image credit to this blog)
Adakah kita seorang sahabat yang baik? Adakah aku seorang sahabat yang baik?

Jom tengok cermin. *pandang muka sendiri kat cermin* Eh! Amazing la kesan EPO ni. Kulit muka aku dah bertambah baik. Hoho..

Eh kau sara! Melalut pulak. Cetttt! Okeh, dah tengok cermin semua?? Kalau dah, tahniah! Sebab korang dah kena buli dengan aku. Hahahahaha. Tak payah la nak gi tengok cermin tu pun kalau nak tau kau tu sahabat yang baik ke tak. Bukannya cermin kau tu macam cermin dalam cerita Snow White. LOLZ!

"Mirror mirror on the wall... Who is the true good friend of all??"

Kalau la cermin tu jawab, konfem korang pengsan! Kui3...

Nak tau korang ni sahabat yang baik ke tak? Kawan yang baik ke tak? BFF ke?? (BladiFulFren - bladiful tu perkataan aku reka sendiri ye. Makna dia? Aku pun tatau. Ahaks!)

Korag kena la buat analisis sendiri. Senaraikan sahabat-sahabat yang korang rasa baik dengan korang. Kira kamceng, ngam segala bagai la. Yang selalu tido sebantal seselimut setilam sekatil. (Kalau lelaki, jangan pulak kau gi buat hal tido sebantal ye!). Then, pick sorang sahabat korang tu. Korang ingat-ingat lah balik sepanjang korang berkawan, apa kebaikan korang dah buat pada dia, apa dajal yang korang dah buat kat dia. Haa!! Part buat dajal tu jangan pulak korang skip ye. Bukan main lagi nak skip-skip. Kang aku suruh korang skipping 5 hari 6 malam non stop. Maww??

Okeh, sambung balik. Hurm... Bila dah fikir-fikir tu, listkan apa tindakan korang nak buat. Kalau nak happykan dia, plan lah apa-apa yang korang rasa best. Surprise ke. Dating-dating ke. Ahaks! Tapi kalau korang ada buat salah ke apa, belajarlah untuk minta maaf. Kalau malu nak mengaku kesalahan tu depan-depan, call la. Tak pun sms. Tapi yang terbaik is muka-ngadap-muka a.k.a face-to-face.

Buat lah macam kat atas tu kat setiap sahabat korang. Tanam ni dalam kepala.

"Kalau aku nak jadi seorang kawan yang baik, aku mesti buat kawan-kawan aku happy dengan aku!"

Tanam taw. Jangan lupa siram dan buh baja. Kang layu pulak. Hehehe.

So, aku nak ucapkan kat korang HAPPY FRIENDSHIP DAY!! Hahaha. Ye ke arini frenship day?? Seyes aku tak tau pun tarikh sebenor dia. Hehe.. Pada aku, setiap hari adalah frenship day and hari yang special untuk kawan-kawan aku ni ialah masa hari besday diorang. Ucapan "HAPPY BESDAY", "SELAMAT HARI JADIAN", "HEPY BORNDAY" sume tu dah cukup boleh buat kawan-kawan kita tersenyum kan? (Psssttt pssttt! Lagi tersenyum kalau dapat present. Kan kan kan???) *senyum ada makna* Isyhhh!


(credit to zingerbug.com)

notadurian: Kepada pren-pren aku yang baca entry ni tu, jangan pulak pasni korang claim hadiah besday memahal kat aku. Tak mampu den! Hahahaha...

notadurianlagi: Sekali lagi aku berjaya melalut kat blog ni. Ahaks! Mula-mula nak tulis lain, last-last melalut lain. Hahaha. Eh, takpelah kan? Blog aku. *gelak jahat*

No comments:

HeartBeat