Tenkiu Dear!

Monday, January 17, 2011

Syukur

Assalamualaikum =)

Hari ni berjalan dengan baik walaupun banyak dugaan dilalui. Alhamdulillah, bersyukur sangat Allah permudahkan segala urusan aku. Padahal semalam dah sangat risau sebab banyak kerja tertangguh dan semuanya kena settle hari ni. Salah aku jugak lalai sangat. Hehehe...

1st, tutorial! Kena siapkan tutor yang aku tak tau pape sebab tak datang kuliah dia. Demam masa tuh. Tapi dapat jugak siapkan lepas tengah malam sebab paginya kena bawak pergi kelas tutorial & present. Thank you to my rumet Fiera sebab tolong pinjamkan jawapan untuk aku semak. Hehehe..

2nd, lab report! Hahaha.. Yang ni memang aku tangguh-tangguh pun sebab i'm a last minute worker. Tapi sebenarnya tak elok jugak sebab tangguh buat kerja, interview pun tak dapat nak prepare apa-apa. Huhuhu. Entahlah.. Aku memang tak reti buat kerja awal. Nanti tak menjadi. Anyhow, aku dapat jugak siapkan semuanya petang tadi pkl6.30 sebab malamnya kena submit. Tapi macam biasalah. Copy, paste & edit. Fahamkan gitu-gitu je. Huhuhu. Tapi lepas ni kena fahamkan betul-betul la sebab lecturer tu tanya pulak kang. Thanks Nad untuk servis printing. Hehehe.. Usahawan berjaya.

3rd, interbiu! Huhuhu.. The most scary part dalam hidup aku hari ni. Alhamdulillah aku dapat praktikal kat tempat tu. Rezeki je kot sebab aku memang tak prepare apa-apa. Main jawab je. Orang yang interview tu orang German. Memang fully in english la. Dah macam interbiu nak mintak kerja jadi engineer. Huhuhu. Lepas habis orang tu soal, dia bawak aku lawat workstation. Terbuntang jugak bijik mata ni tengok mesin-mesin tu. Yelah, aku mana lah ada pengalaman kat tempat macam tuh. Rasanya nak sentuh mesin tuh pun memang tak berani. Huhuhu. Nampak gaya kerjanya maybe agak boring and penat jugak la sebab deal dengan measurement, precision, assembly etc. Kena fokus la kerja ni. Cabaran tuh 3 bulan nak hadap. Dah la takde geng. Harap-harap lepas ni dia panggil geng-geng aku interbiu pulak. Boleh la ada kawan. Heheheh. Camne pun, aku tak nak hepy sangat sebab aku tak tau apa yang menunggu aku nanti. Hope semuanya okay. Btw, thanks kepada my Pocoyo sebab banyak tolong aku petang tadi. Thank you so much!

Dalam banyak-banyak tuh, aku paling frust sebab tak dapat cari Maggie Tomyam kat Mydin tadi.. Huhuhu. Kempunan ni. Dah mengidam kot. Takpe-takpe. Nanti cari lagi. Buat sementara ni kena nikmati Mamee Mi Goreng Indonesia. Hehehe. Harap-harap sedap la. Ahaks! (written at 10.50pm)

*Updated at 11.32pm : Mamee Mi Goreng Indonesia memang sedap! Pastu aku tambah lagi dengan sambal kicap Cik Miera. Memang totally awesome. Then, minum teh tarik. Wahhh... Nikmat dunia! Alhamdulillah kenyang...

Meh...Meh...Jemput makan..


notadurian: aku sudah addict sama itu kartun Pocoyo!

No comments:

HeartBeat