Tenkiu Dear!

Sunday, March 13, 2011

Warnakan Hidup Anda Dengan...... dotdotdot

There are horrible people who, instead of solving a problem, tangle it up and make it harder to solve for anyone who wants to deal with it. Whoever does not know how to hit the nail on the head should be asked not to hit it at all.

by Friedrich Nietzsche

Faham ke apa yang dimaksudkan dengan quote di atas?

Kalo ekot PakCik Gugel punya kamus, dia cakap:

Ada orang mengerikan yang, alih-alih menyelesaikan masalah, kusut itu dan membuat lebih sukar untuk menyelesaikan bagi siapa saja yang ingin menghadapinya. Sesiapa yang tidak tahu bagaimana memukul kuku di kepala harus diminta untuk tidak memukul sama sekali.

Hahaha..Konfem pening kan?? Hehe.. Aku pun pening dengan bahasa Pak Cik Gugel ni. Entah mana dia belajar translate macam ni. Seyes klakor. Gagagaga.

Nak aku explain ke? Tak yah lah kot. Korang kan terer English. Lagipun, setiap orang mempunyai pemahaman yang berbeza. So, terpulang pada korang nak translate macam PakCik Gugel ke ape. Hehehe.

Picture taken from http://paultheking.wordpress.com/2010/12/05/you-create-your-own-value/

Aku just nak share quote of the day je. Aku suka jadikan quote sebagai kata-kata perangsang yang bagi semangat kat aku untuk menjalani hidup. Hidup kan banyak dugaan. Kita yang mencorakkan hidup kita dan dibantu juga dengan tukang corak yang lain. Corak kita semua berbeza. So, bertolak ansur lah dalam mencorakkan hidup kita semua ya. Jangan menconteng corak yang dah dihasilkan orang, nanti corak kita pun boleh terpalit sama. Hehehe. Merepek sudah... Aku pun tak faham. Corak, corak, corak. Apa tu???

Have a nice day semua!

Notadurian: Tajuk ada kena mengena dengan isi ke? Hahaha.. Tak tau... Tak tau... Tapi yang aku tau, kaler kulit durian tak sama dengan kaler isi durian...Emmm...Ngidam lagi! Isyhh...

4 comments:

Unamn said...

cntiknya lukisan tu . agak2 siapa yg create ni eah? ;) eh u thanx for the wishes ^_^

Cik Durian said...

una: ur welcome ;) em, xtaw la sape..the signature kecik sgt..huhu..tp sgt cntik kn?

faiz said...

lame xmkn durian ni..

Cik Durian said...

faiz: taw xpe...

HeartBeat